Langkau ke kandungan utama

Doa Selepas Berwuduk

Assalamualaikum wbt.

Minggu yang lepas, saya telah memasang papan Doa Selepas Berwudu' di Sekolah Rendah Islam Riyadhus Solihin, Batu Pahat. Bahannya terdiri daripada papan akrilik 2mm dan cetakan alat perekat dengan lapisan UV. Ianya berukuran 3kaki lebar dan 1.5kaki tinggi.

Saya menggunakan inkscape untuk membuat susun atur grafik. Huruf hijaiyah dan jawi saya menggunakan www.ejawi.net dan www.arabic-keyboard.org. Semakan ejaan telah dibuat oleh guru-guru di sekolah berkenaan.

Doa Selepas Berwuduk

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perisian Microsoft Office 365 Untuk Pelajar dan Guru Malaysia

Portal Microsoft Office, Welcome Page/Dashboard Words, Powerpoint dan Excel sinonim dengan aplikasi wajib dikenali oleh masyarakat dunia. Ini kesan dari pelan pemasaran oleh syarikat gergasi Microsoft Corps di era 80-an dahulu. Dengan kehadiran pelbagai jenis Sistem Operasi komputer/gajet yang menguak dominasi dalam sistem perkomputeran abad ini, Microsoft Office masih lagi berada pada "ranking" 5 teratas dalam kegunaan yang selesa oleh segenap pengguna. Sekiranya anda seorang guru mahupun pelajar yang memperoleh akses dan ID 1BestariNet, ada kemudahan muat turan dan menggunakan aplikasi penuh Microsoft Office 365 Education.

Aktiviti Mengenal dan Pengukuhan Matematik, Nombor dan Ejaan. (7 tahun)

Salam. Semalam, anak saya minta bantuan saya dengan kerja sekolah Matematiknya. Perkara ini membuatkan saya seterusnya mengkagumi dengan cikgu. Untuk menyediakan ABM dan baham P&P, memerlukan tenaga dan fikiran. Di sini saya sertakan "template" kerja sekolah yang seperti anak saya buat ini, dengan ciri-ciri yang saya fikir dapat bantu mengasingkan huruf dengan lebih cekap. Terutamanya, murid murid dapat bezakan guntingan untuk nombor "u" dan "n", "d" dan "p", "6" dan "9". Semoga bermanfaat. Klik Kanan "Save image as..."